در یخچال های بدون سرما که در پایین کابینت ، داخل محفظه کمپرسور فن سردخانه قرار دارند ، از فن کندانسور استفاده می شود. فن هر زمان کمپرسور کار می کند ، کار می کند و هوای خنک اتاق را از طریق جلو پنجره جلو می کشد ، و آن را از طریق سیم پیچ های کندانسور ، روی کمپرسور گردش می دهد و جلو پنجره جلو را به داخل اتاق می رساند. هوای در گردش به خنک شدن کمپرسور و مبرد در سیم پیچ های کندانسور کمک می کند. هوا همچنین به تبخیر آب درون ظرف تخلیه کمک می کند.
در صورت توقف فن ، دمای مبرد افزایش می یابد و ممکن است کمپرسور بیش از حد گرم شود. در نهایت ، ممکن است غذا خراب شود.
برای بررسی موتور فن کندانسور ، ابتدا یخچال را از برق بکشید و آن را از دیوار دور کنید. درپوش دسترسی عقب را از محفظه موتور جدا کنید. برای پاک کردن گرد و غبار از پره های فن ، موتور و کندانسور از یک برس استفاده کنید. سپس منطقه را کاملاً با جاروبرقی تمیز کنید.
بیشتر از صنایع عامیانه
پره فن را بچرخانید تا ببینید آیا آزادانه حرکت می کند یا نه. اگر موتور متصل شد یا اصلاً تکان نمی خورد آن را تعویض کنید.
tb_3204_1.gif
برای تعویض موتور ، دو سیم آن را به قسمت انتهایی دنبال کنید و آنها را با استفاده از یک انبردست سوزن-بینی جدا کنید (شکل 1). در مرحله بعد ، از یک درایور مهره یا پیچ گوشتی استفاده کنید تا پیچ های نصب شده را که مونتاژ فن و براکت را بر روی تقسیم کننده فلزی در محفظه موتور نگه دارید ، بردارید.
3204_2.gif
با دقت مجموعه را از محفظه موتور خارج کنید. بعد ، با عقب کشیدن مهره مستطیلی نازک که فن را به موتور محکم می کند ، تیغه فن را از موتور جدا کنید (شکل 2).
بعد ، تیغه فن و واشر لاستیکی را از شافت موتور خارج کنید.
3204_3.gif
براکت نصب را از موتور فن قدیمی خارج کرده و روی موتور جدید نصب کنید (شکل 3). سپس واشر لاستیکی و تیغه فن را روی موتور جدید نصب کنید. مهره را محکم کنید ، مجموعه فن را دوباره نصب کنید و سیم های موتور را به بلوک ترمینال وصل کنید. بررسی کنید سیم در مسیر تیغه یا موتور نباشد و فن آزادانه بچرخد. درپوش دسترسی عقب را نصب کنید ، سپس یخچال را دوباره به برق متصل کرده و آزمایش کنید.
3204_4.gif
یک موتور فن خازنی جدید را می توان از تولید کننده یخچال یا توزیع کننده قطعات لوازم خانگی محلی تهیه کرد. هنگام سفارش موتور جدید ، شماره ساخت و مدل یخچال خود را به شرکت تحویل دهید. موتورهای فن کندانسور بین 40 تا 60 دلار قیمت دارند.
این محتوا توسط شخص ثالث ایجاد و نگهداری می شود و برای کمک به کاربران در ارائه آدرس های ایمیل خود ، در این صفحه وارد می شود. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این و محتوای مشابه را در piano.io بیابید
بیشتر از
خانه
بهترین وان های گرم بادی
نحوه نصب کولر گازی پنجره ای
چگونه استیک کامل را کبابی کنیم
ایجاد شده توسط Popular Mechanics برای HDM | D | گریل های LIF_Weber-Stephen_Connected Grills_Q2Q3_2021 (6828)
چه چیز خوبی در مورد موتورهای بدون برس دارد؟
این جدول برای دو نفر یک کلاسیک Pop Mech را زنده می کند
Pop Mech Pro
بهترین ساندرز گچبری
8 بهترین چکش هوا
پایگاه هوشمند Tempur-Pedic خواب شما را ردیابی می کند
بهترین ماشین های مارگاریتا در بازار
در ستایش ماشین چمن زنی اساسی: Troy-Bilt TB115
18 سپتامبر 2019
وجود یک سیستم HVAC سوf عملکرد یا خراب در وسط موج گرمای لاس عامل فروش ebmpapst وگاس می تواند بسیار ناامید کننده باشد. این می تواند باعث شود خانه شما مانند اجاق گاز احساس شود و هر روز به یک آزمایش سخت ترسناک تبدیل شود. به دلایل بسیار متنوعی ، کولر گازی شما ممکن است کاهش عملکرد داشته باشد یا خراب شود. برای شناسایی دقیق علت بروز مشکل ، باید حداقل درک اساسی از نحوه کارکرد واحد تهویه مطبوع خود داشته باشید.
اگر سیستم HVAC شما با مشکل روبرو شود به خصوص یکی از اجزای اصلی آن معیوب است ، بسیار نگران کننده است. اگر تجهیزات شما به درستی خنک نمی شوند یا جریان هوا کافی تولید نمی کنند ، ممکن است به این معنی باشد که یکی از موتورهای فن آن مشکل ساز است. در یک تهویه مطبوع مرکزی دو موتور فن وجود دارد: موتور فن کندانسور و موتور دمنده. این دو جز often غالباً با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند زیرا هر دو از فن برای انجام عملکردهای خود استفاده می کنند. با این حال ، تفاوت های مشخصی بین آنها وجود دارد. در اینجا یک راهنما برای درک تفاوت بین موتور فن کندانسور و موتور دمنده وجود دارد:
فن فن کندانسور چیست؟
موتور فن کندانسور جز a واحد متراکم کننده سیستم HVAC است خرید فن ebm که در فضای باز قرار دارد. این اثر قابل توجهی در سطح راحتی در خانه شما دارد زیرا نقش مهمی در حفظ روند خنک سازی در تهویه مطبوع شما دارد. با جذب هوا از خارج و دفع گرما به هوای بیرون ، به تولید هوای خنک کمک می کند.
بدون تعمیر و نگهداری مناسب ، یک موتور فن کندانسور می تواند کثیفی ، گرد و غبار و آوار را جمع کرده و با گذشت زمان دچار افزایش سایش شود. این می تواند منجر به گرم شدن هوا ، جریان هوا ضعیف تر و فضای داخلی مناسب تر شود. موتور فن کندانسور با عملکرد روان علاوه بر راحتی در منزل ، می تواند به کاهش مصرف انرژی ، بهبود کیفیت هوای داخلی و افزایش عمر تجهیزات کمک کند.
موتور فن کندانسور چگونه کار می کند
برای اینکه بفهمید موتور فن کندانسور چگونه کار می کند ، باید یک ایده اساسی در مورد عملکرد واحد چگالش در فضای باز داشته باشید. در واقع ، کندانسور مبدل حرارتی سیستم HVAC شما است. این وظیفه خنک سازی و متراکم شدن مبرد گازی به حالت مایع را دارد. پس از تبدیل شدن به مایع ، مبرد از طریق سیم پیچ کندانسور حرکت می کند و به سمت اواپراتور می رود ، جایی که دوباره به گاز تبدیل می شود و چرخه تکرار می شود.
موتور فن کندانسور که معمولاً در نزدیکی بالای واحد کندانس قرار دارد توسط محافظ یا جلوپنجره محافظت می شود که از باقی مانده و اشیا مانع از حرکت فن آن می شود. وقتی گاز داغ از طریق سیم پیچ کندانسور حرکت می کند ، موتور پره های فن را می چرخاند و هوای خارج را روی سیم پیچ می اندازد و باعث می شود مبرد گازی به مایع تبدیل شود. در طی این فرآیند ، گرمای نهان حاصل از مبرد را نیز به هوای اطراف منتقل می کند.
موتور دمنده چیست؟
برخلاف موتور فن کندانسور ، موتور دمنده در فضای داخلی قرار دارد. این جز component است که هوای خنک را از طریق مجاری و به قسمت های مختلف خانه شما می ریزد. اساساً دو نوع موتور دمنده وجود دارد: موتورهای دمنده تک سرعته و موتورهای دمنده با سرعت متغیر. یک موتور تک سرعته فقط می تواند با یک سرعت کار کند ، در حالی که یک موتور با سرعت متغیر می تواند سرعت خود را طوری تنظیم کند که سطوح مختلف جریان هوا تولید کند.
یک موتور دمنده با عملکرد مناسب جریان هوا را برای فن آلمانی بهبود گردش هوا در خانه فراهم می کند. در نتیجه ، شما در فضای داخلی خود از دمای یکنواخت تری و هوای تمیزتر و سالم تری برخوردار خواهید شد. علاوه بر این ، جریان خوب هوا می تواند از جمع شدن گرد و غبار و گرد و غبار در منافذ جلوگیری کند ، که کیفیت هوای داخلی شما را بیشتر بهبود می بخشد.
موتور دمنده چگونه کار می کند
ترموستات با واحد HVAC شما کار می کند تا دمای خانه شما را کنترل کند. فن آلمانیاین به تهویه مطبوع شما نشان می دهد که هر زمان دمای واقعی بالاتر از دمای مورد نظر شما باشد هوای خنک تولید می کند. پس از تولید هوای خنک ، تجهیزات شما باید آن را در فضای داخلی خود بچرخانند. این جایی است که موتور دمنده وارد می شود. موتور دمنده فن خود را می چرخاند تا هوای خنک را از طریق مجاری و دریچه ها بیرون دهد و آن را در قسمت های مختلف خانه شما پخش کند. این اطمینان حاصل می کند که دما در خانه شما همان درجه حرارت تنظیم شده بر روی ترموستات است. این یک دستگاه قدرتمند است که می تواند مقدار زیادی هوا را حرکت دهد.
یک موتور دمنده تک سرعته فقط می تواند با یک سرعت کار کند ، به این معنی که یا با ظرفیت کامل کار می کند یا اصلاً کار نمی کند. این باعث می شود انرژی کمتری نسبت به یک موتور دمنده با سرعت متغیر داشته باشد ، که می تواند با سرعت کم یا بالاتر دمیده شود.
نشانه شما این است که شما یک موتور فن خازنی یا موتور دمنده بد دارید
حال که تفاوت بین موتور فن کندانسور و موتور دمنده را فهمیدید ، شاید بخواهید بدانید که آیا این اجزای موجود در سیستم تهویه مطبوع شما در وضعیت مطلوبی قرار دارند. این مهم است که بتوانید علائم موتور فن کندانسور یا موتور دمنده معیوب را تشخیص دهید زیرا هر دو عملکرد بسیار مهمی دارند تا کولر گازی شما به طور م effectivelyثر و کارآمد کار کند. در صورت سوunction عملکرد هر یک از آنها ، می توانید سطح راحتی را انتظار داشته باشید
https://thecoolingco.com/difference-between-a-condenser-fan-motor-and-a-blower-motor/
فن فن کندانسور: چگونه کار می کند و چگونه می توان از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کرد
فن فن کندانسور: نحوه کارکرد و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد
موتور فن کندانسور یکی از اجزای حیاتی کندانسور است که عملکرد کلی فن 80 کندانسور سیستم HVAC شما را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. بدون تعمیر و نگهداری حرفه ای ، موتور فن ممکن است با گذشت زمان فرسوده شود ، در نتیجه جریان هوا ضعیف و محیط داخلی کاملاً ناخوشایند است. برای استفاده هرچه بیشتر از سیستم گرمایشی و سرمایشی لازم است که با عملکردهای آن آشنا شوید. از طریق این پست درباره موتور فن کندانسور بیشتر بدانید. چگونه کار می کند؟ در حالی که واحد خازن برای خنک کردن سیستم تهویه مطبوع در حال کار است ، عملکرد موتور فن این است که هوا را از طریق سیم پیچ های کندانسور خارج می کند تا گاز مبرد داغ را به یک مایع خنک تبدیل کند. با چرخش پره های فن ، واحد تهویه مطبوع شما همچنان به هوای خنک در کل خانه ادامه می دهد. بنابراین ، نگه داشتن موتور فن برای ادامه روند خنک سازی مهم است. بعلاوه ، یک موتور فن با نگهداری خوب می تواند طول عمر واحد A / C شما را افزایش دهد. علت گرم شدن بیش از حد هنگامی که موتور فن بیش از حد گرم می شود ، دلیل آن ممکن است یکی از دلایل زیر باشد.
پره های فن با اندازه اشتباه
کاهش جریان هوا
موتور بد
واحد ضعیف
موتور به اندازه اشتباه
تشخیص گرمای بیش از حد آسان است. به سادگی دست خود را بالای فن 80 چیلر واحد کندانسور قرار دهید. اگر بیش از حد گرم باشد ، احتمالاً مسئله ای وجود دارد که باید سریعاً به آن رسیدگی شود. راه های جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور فن کندانسور در دمای مشخصی کار می کند که برای تهویه هوا و خانه شما نیز ایمن است. اکثر انواع موتورهای فن در دمای حدود 150 درجه فارنهایت کار می کنند. هر مشکلی در موتور فن کندانسور وجود دارد می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد کل سیستم HVAC شود. با این حال ، با تمیز کردن و نگهداری منظم ، گرم شدن بیش از حد بر روی این قسمت از واحد کندانسور شما کاملاً قابل پیشگیری است. برای چرخاندن تیغه ها ، بعضی از انواع موتور فن به روغن کاری سالانه نیاز دارند. برای اطمینان از استفاده از روغن مناسب برای روغن کاری موتور فن ، یک متخصص را برای انجام این کار به کار گیرید. اگر در موتور فن به مشکلی برخوردید ، بهتر است با کارشناسان مشورت کنید تا بدانید آیا نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. پیمانکار HVAC معتمد شما می تواند در کنار آمدن با گرمای بیش از حد به شما کمک کند و در مورد نحوه نگهداری از آن برای یک عمر طولانی به شما مشاوره دهد. با خدمات رضایت بخش مشتری ، تهویه مطبوع و گرمایش BV در اینجا به شما کمک می کند تا به راحتی خانه خود برسید. برای نیازهای HVAC امروز با ما تماس بگیرید.
این را به اشتراک بگذارید:
در فیسبوک به اشتراک بگذارید
اشتراک در گوگل
اشتراک در توییتر
اشتراک گذاری در Linkedin
قبلی
پیشین
4 شرط تهویه مطبوع که می تواند هزاران نفر شما را نجات دهد
بعد
چرا کولر گازی من روشن نیست؟
بعد
خدمات
گرم کردن
نصب و راه اندازی گرمایش
تعمیر گرمایش
تهویه مطبوع
نصب AC
تعمیر برق
تعمیر و نگهداری AC
مناطق خدمات
Grand Prairie، TX
Irving، TX
آرلینگتون ، TX
Euless ، TX
Colleyville ، TX
دانکنویل ، TX
بدفورد ، TX
Cedar Hill، TX
هرست ، TX
دالاس ، TX
درخواست مشاوره کنید
682-333-6559
AC تعمیر Grand Prairie، TX
(TACLA71452E)
682-333-6559 | john@www.bvairco.com
میدان آسیا تایم ، 2615 W Pioneer Pkwy # 111
Grand Prairie ، TX 75051
Facebook-f
توییتر
Pinterest
Yelp
اینستاگرام
جدا کننده روغن / A-W ، A-F ، A-WZ
عملکرد جدا کننده روغن جدا کردن روغن ازگاز داغ را در خط تخلیه روغن جداکن کستل قرار داده و به کمپرسور برگردانیدلنگ یا به مخزن روغن در سیستم های چندگانه
کمپرسورکاربرد• قفسه های کمپرسور چندگانه برای سوپرمارکت ها و هواتهویه
• سیستم هایی با خطوط مبرد طولانی• سیستم هایی که دارای مشکلات ذاتی برگشت روغن هستند• سیستم های بسیار کم دما• برای استفاده با HCFC ها ، HFC ها و روان کننده های آنهاامکانات• ساخت فلنج پیچ و مهره ای جوش خورده یا قابل دسترسی.• اتصالات مسی جامد• رنگ مقاوم در برابر خوردگیمشخصات فنی• A-W ، A-F حداکثر فشار کاری: 450 psig• A-WZ حداکثر فشار کاری: 600 psigدستورالعمل های ایمنی• دستورالعمل نصب را به طور کامل بخوانید. عدم موفقیت در
رعایت می تواند منجر به خرابی دستگاه ، آسیب به سیستم یاصدمه شخصی.
• در نظر گرفته شده است که توسط افرادی نصب شود
دانش و مهارت مناسب قبل از تلاش برای
نصب کنید ، اطمینان حاصل کنید که فشار در سیستم وارد شده و
در فشار جو باقی می ماند.
• هیچ مبرد را در جو رها نکنید.
• بدون تصویب قبلی از هیچ رسانه سیال دیگری استفاده نکنید
فن آوری های آب و هوا استفاده از مایعی که در آن ذکر نشده است
می تواند منجر به تغییر در گروه خطر محصول شود
و در نتیجه تغییر ارزیابی انطباق
نیاز به محصول مطابق با اروپا
بخشنامه تجهیزات فشار 97123 / EC یا کشورها
در جایی که اعمال می شود
• در سیستم شدید آلوده ، از تنفس اسید خودداری کنید
بخار بخورید و از تماس با پوست آلوده جلوگیری کنید
روان کننده های مبرد. عدم انجام این کارخرید اویل سپراتور کستل می تواند منجر به آسیب دیدگی شود.
• جدا کننده روغن باید فقط به همین منظور استفاده شود
طراحی شده برای.
محل نصب
جداکننده روغن باید تا حد امکان به محل نصب شود
کمپرسور (های) در خط اصلی تخلیه اما پس از نصب
صدا خفه کن یا جاذب ارتعاش.
لطفاً اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از لوله کشی به اندازه کافی پشتیبانی می شود
لرزش و فشار بیش از حد بر روی اتصالات.
احتیاط: از مهاجرت مبرد مایع به عقب جلوگیری کنید
در چرخه های خارج از چرخه توسط یکی از پوسته های جدا کننده روغن
توصیه های زیر:
- جدا کننده روغن را در محلی نصب کنید که بالاتر از آن باشد
کندانسور
- اگر جدا کننده روغن کمی پایین تر از واقع شده باشد
خازن ، خط را از جداکننده روغن به
کندانسور در سطح بالاتر از کندانسور و با
یک شیب رو به پایین به ورودی ورودی کندانسور وارد شوید.
- در سیستم هایی که کندانسور بالاتر از
جدا کننده روغن ، توصیه می شود خرید اویل سپراتور کستل از یک شیر چک در استفاده کنید
خروجی جدا کننده روغن.
نصب و راه اندازی
قبل از شروع به نصب ، جدا کننده روغن
برای فعال سازی باید مقدار مشخصی روغن شارژ شود
مکانیزم شناور بلافاصله پس از راه اندازی. از همان استفاده کنید
نوع روغن همانند کمپرسور است.
- 0.5 لیتر (17 اونس) شارژ اولیه روغن برای A-W ، A-F ، A-WZ 4 اینچ.
مدل های قطر
- 0.6 لیتر (20 اونس) شارژ اولیه روغن برای A-W ، A-F 6 اینچ.
مدل های قطر.
- 0.74 لیتر (25 اونس) شارژ اولیه روغن برای A-WZ 6 اینچ.
مدل های قطر.
• روغن باید از طریق اتصال خروجی شارژ شود
• پوسته جداکننده روغن باید به طور ایمن در a نصب شود
موقعیت عمودی
هشدار
از جدا کننده روغن در برابر لرزش و تپش گاز محافظت کنید
تولید شده توسط کمپرسور. یک جاذب ارتعاش نصب کنید و
صدا خفه کن بین کمپرسور و جدا کننده روغن.
• هنگام لحیم کاری ، شعله را از پوسته دور کنید. مرطوب استفاده کنید
پارچه یا محافظ حرارتی مناسب دیگر برای جلوگیری از آسیب دیدن
سطوح رنگ مجاور اتصالات.
• از دمای مناسب برای لحیم کاری مس به مس استفاده کنید
از آنجا که اتصالات پوسته مس جامد است. بیش از حد نیست
دمای شعله 675 درجه سانتیگراد.
• تخلیه نیتروژن خشک از طریق خطوط در هنگام لحیم کاری
از تشکیل مقیاس اکسید (ذرات جامد) جلوگیری کنید
در داخل اتصالات لحیم کاری شده این ذرات می توانند مسدود شوند
مکانیزم شناور و دریچه سوزن را مسدود کنید.
احتیاط: جدا کننده روغن F نوع
دارای یک درپوش فلنجی دارای یک واشر است.
در اطراف فلنج از 150 درجه سانتیگراد بیشتر نشوید.
در این صورت ، می توان واشر آسیب دید و آن را از بین برد
باید جایگزین شود درپوش فلنج را نگه دارید
خنک در هنگام لحیم کاری
• خط برگشت روغن (حداقل 3/8 "یا 10 میلی متر) باید باشد
به لنگ کمپرسور یا روغن متصل شده است
مخزن در سیستم های دارای چندین کمپرسور