شرایط کار در کشور مجارستان و اروپا

شرایط کار در کشور مجارستان

بهتر است بدانیم اگر شخصی بخواهد اقامت از طریق ثبت شرکت در مجارستان را اخذ نماید نباید در کشورهای اتحادیه ی اروپا یا کشور
مجارستان ساکن باشد به علت آن که خود شهروند آنجا هستند و احتیاجی  به آن ویزا ندارد اما در غیر این مورد تمامی افراد باید
دارای ویزای کار این کشور باشند .افراد متقاضی باید از طریق اداره مهاجرت مجارستان اقدام نماید با یک قرار معتبر بین فرد
کارفرما و متقاضی شروع کند . شروع به کار در کشور مجارستان باید با دعوت نامه یک کارفرما از کشور مجارستان جهت کار باشد
که این دعوت نامه باید به مدت سه ماه در کشور برای جذب نیرو در همان شغل اگهی شود و در صورتی که کسی خواهان این
شغل نبود به مدت سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا اگهی می شود اگر باز کسی خواهان ان شغل نبود فرد می تواند نسبت به ان اقدام
کند که معمولا این کار غیر ممکن است.

 یکی دیگر از مواردی که باید به ان توجه کرد دانستن زبان مجاری می باشد.در اینجا اگر

کسی ازطریق ویزای تحصیل اقدام کرده باشد چون می تواند در طول تحصیل کار کند بعد از اتمام تحصیل می تواند به راحتی
ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنند.هزینه ثبت شرکت در مجارستان حال باید بدانیم راه دیگری هم وجود دارد برای مهاجرت کاری فرد می تواند در
اداره کار ثبت کند تا به کار مورد نیاز خود دست یابد. با این حال باین را نیز باید بدانیم که هزینه های زندگی در کشور مجارستان
در یک ماه برای یک نفر حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو می باشد که تمام هزینه ها رو شامل می شود قابل توجه دوستان که هزینه اجاره
خانه در مجارستان کمتر از اجاره خانه در ایران می باشد .

ثبت شرکت در اروپا یکی از راه های اخذ اقامت کشور های اروپایی می باشد، اما خود این ثبت شرکت به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی نخواهد شد و باید کارهای دیگری انجام گیرد تا بتوانید از این طریق اقامت کشورهای اروپایی را به دست آورید. کسانی که در کشورهای اروپایی شرکتی ثبت و راه اندازی می کنند حتماً باید به عنوان نیروی کار این شرکت مشغول به کار شوند، تا بتوانند اقامت یک کشور را دریافت کنند. به عبارت دیگر، این ثبت شرکت نیست که باعث اخذ اقامت شما می شود و کار در آن شرکت است که موجب اقامت شما می شود. در واقع اقامت شما اقامت کاری خواهد بود. باید توجه داشته باشید که ثبت شرکت در همه کشورهای اروپا برای اخذ اقامت مناسب نمی باشد و تنهاش برخی از این کشورها هستند که اقامتی ارزشمند و مناسبی را برای متقاضیان به ارمغان می آورند. در واقع یکی از نکات مهم که باید در نظر داشته باشید انتخاب کشور مقصد است. کشوری که می خواهید در آن ثبت شرکت کنید، باید حتماً زمینه های مناسب سرمایه گذاری و ثبت شرکت را داشته باشد تا ریسک کمتری برای سرمایه و وقت و زندگی شما داشته باشد. کشور سوئیس، اتریش، قبرس، پرتغال و … از بهترین کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت هستند. در صورت اخذ اقامت این کشورها شما می توانید تحصیلات رایگان فرزندان خود را داشته باشید چگونه در اروپا شرکت ثبت کنیم و همچنین از امکاناتی مانند بیمه و خدمات اجتماعی و رفاهی بسیاری بهره مند شوید. همچنین امکان اخذ پاسپورت این کشورها علاوه بر اقامت دائم این کشورهای اروپایی وجود دارد. پاسپورت های این کشورهای اروپایی از بهترین نوع پاسپورت های کشورهای دنیا هستند و شما می توانید با این پاسپورت ها به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید.

 

مراحل خرید ملک در مجارستان دارای شرایط متفاوتی می باشد که ما در ادامه برخی از این شرایط عمومی را مطرح خواهیم نمود:

درک ارزش اموال

قیمت ملک در مجارستان در مقایسه با سایر نقاط اروپا به طور قابل توجهی کمتر می باشد، اما قیمت در منطقه دریاچه بالاتون نسبت به سال های گذشته 6 % تقریبا افزایش یافته است. کشور مجارستان بین سال های 2000 تا 2008 رونق اموال مانند سایر نقاط اروپا را تجربه نکرده است. املاک در مجارستان نسبت به کشورهای اطراف خود مانند کرواسی تقریبا هم ارزش هستند اما در برابر کشور اتریش تفاوت ها چشمگیر هستند .

بهره بیشتر برای صرفه جویی در بانک

صرفه جویی در بانک های مجارستان، تقریبا دو برابر انگلیس و ایرلند است. نحوه خرید ملک در مجارستان همچنین، همانطور که با سایر نقاط اتحادیه اروپا، شخص از طریق اروپا تا 85،000 پوند برای یک دارنده حساب واحد، 170،000 پوند در یک حساب مشترک بیمه می کند. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده است. شخص یک حساب بانکی مجارستانی به عنوان صاحب ملک می تواند داشته باشد، برای ایرانیان افتتاح حساب بانکی نسبت با سال های قبل بسیار سخت شده است .

 

این کشور دارای جمعیتی بالغ بر 9 میلیون و 800 هزار نفر و وسعتی بالغ بر 23000 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت شهر بوداپست در حدود 1 میلیون و 730 هزار نفر است که یک چهارم جمعیت کشور مجارستان را شامل می شود.

مجارستان دارای جمعیتی 30 هزار نفری از دانشجویان شرایط ویزای تحصیلی مجارستان بین المللی در چندین شهر دانشگاهی این کشور می باشد. زبان انگلیسی از دوره دبستان برای دانش آموزان مجاری در مدارس این کشور تدریس می شود. نظام آموزشی مجارستان از سیستم فرآیند بولونیا پیروی می کند. (سیستم آموزشی واحد کشورهای اروپایی) که شامل امتیازبندی بجای معدل می شود و نتایج امتحان نهایی هر ترم از یک تا 5 امتیازبندی می شوند.

تحصیل در مجارستان در مقاطع ابتدایی و دبیرستان و دانشگاهی صورت می پذیرد که در مقطع دانشگاهی شامل 3 مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد. از مزایای تحصیل در مجارستان امکان کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته، امکان تحصیل بدون مدرک زبان و تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی، و همچنین امکان اقامت دائم پس از تحصیل از طریق ویزای کار مجارستان می باشد.

 

تحصیل در مجارستان در مقطع دبستان

 

نظام آموزشی مجارستان در مقطع دبستان تحصیلات سیکل اول یا دوره اول نامیده می شود و دانش آموزان سنین 7 تا 14 سال را شامل شده که طبق متد اروپایی خود به 8 سطح تقسیم بندی می شود. سطح اول شامل کودکان سنین 6 تا 7 ساله، سطح دوم شامل کودکان سنین 7 الی 8 ساله، سطح سوم ویزا دانشجویی مجارستان شامل سنین 8 تا 9 سال، سطح چهارم برای سنین 9 الی 10 سال، سطح پنجم شامل دانش آموزان 10 تا 11 سال، سطح ششم شامل نوجوانان سنین 11 الی 12 سال، سطح هفتم شامل سنین 12 تا 13 سال و نهایتاً سطح هشتم شامل محدوده سنی 13 الی 14 سال می باشد. ویزای همراه در عموم موارد برای دانشجویان دوره فوق لیسانس و بالاتر بوده و برای والدین دانش آموزان تحت شرایطی خاص توسط اداره مهاجرت مجارستان صادر می شود، بنابراین دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان باید در این کشور یک قیم قانونی داشته باشند یا در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند. 

مجارستان کجاست؟

مجارستان، کشوری در اروپای مرکزی با پایتخت بوداپست است.
در حدود ۹٫۸۸۰٫۰۰۰ نفر جمعیت دارد، زبان رسمی آن مجاری است.  واحد پولی آن فورینت است و پول یورو نیز در آنجا رواج دارد.
پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر مجارستان، بوداپست با ۱٫۷۴۰٫۰۰۰ نفر جمعیت است.

مرزهای مشترک این کشور با دیگر کشورها:

در شمال  جمهوری اسلواکی، در شرق کشور رومانی، شرایط گرفتن اقامت در مجارستان در شمال‌شرقی جمهوری اوکراین و در جنوب، جمهوری های پیشین یوگسلاوی (صربستان،کرواسی و اسلوونی ) و در غرب، کشور اتریش قرار دارد.

 

چرا اقامت مجارستان؟

مجارستان کشوری زیبا در اروپای مرکزی و کشوری در داخل منطقه شنگن است.
هزینه زندگی در مجارستان  پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است.
(به عنوان مثال املاک، خدمات عمومی، حمل و نقل عمومی، کلینیک های خصوصی و مدارس در مجارستان ارزان تر هستند).

کارت اقامت مجارستان از روش ثبت شرکت تحت  شرایط اقامت کاری مجارستان شرایطی آسان، اجازه کار، تحصیل و زندگی برای شما و خانواده تان را در سراسر اروپا (منطقه شنگن) می دهد.

 

اقامت دائم مجارستان در سال ۲۰۲۱

اقامت دائممجارستان پس از ۵ سال اقامت موقت مجارستان امکان پذیر است.

شما باید در هر سال ۱۸۳ روز در اروپا (منطقه شنگن) حضور داشته باشید و بیش از ۶ ماه خارج از حوزه شنگن نباشید.

 

قاره اروپا دارای حدود 52 کشور کوچک و بزرک و مستقل روشهای گرفتن اقامت اروپا و وابسته می باشد که هر کدام شرایط و موقعیت های بسیار خوب و منحصر به فردی دارند. لازم به ذکر است که 32 کشور از این تعداد دارای یک اتحاد بدون مرز می باشند که تحت عنوان پیمان شنگن حوزه ای را به نام حوزه شنگن تشکیل داده اند که این موضوع باعث ایجاد امتیاز فوق العاده بالایی برای اتحادیه اروپا شده است و افراد غیر اروپایی در صورت ورود به یکی از کشورهای حوزه شنگن می توانند در سایر کشورهای شنگن بدون محدودیت رفت و آمد داشته باشند.

 

همچنین افرادی کع قصد دارند از طریق کشورهای اروپایی به اخذ اقامت اروپا دست پیدا کنند قطعا انتخاب درستی انجام داده اند، زیرا دارای نظام های فوق العاده قوی و منظم از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… می باشد. قاره اروچا به لحاظ اینکه مقر اروپایی سازمان ملل متحد در کشور سوئیس و راه های گرفتن اقامت اروپا دادگاه لاهه در کشور هلند می باشد و به لحاظ اینکه بهترین شهر دنیا یعنی وین، پایتخت کشور بسیار زیبای اتریش در این قاره قرار دارد به آرام ترین و بی دغه دغه ترین قاره جهان برای زندگی معروف شده است. به همین دلیل سالانه تعداد بی شماری برای مهاجرت به اروپا و کشورهای اروپایی اقدام می نمایند با هدف اینکه به اخذ اقامت و تابعیت دست پیدا کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زیر عنوان شده اند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد